חופשה באמסטרדם חלק 2

אין לימודים ואין עבודה, אז בואי נכתוב כבר את הפוסט הזה! (מאז חזרתי ללימודים ולעבודה, אבל הפוש הראשון כבר ניתן).

הגענו ליומנו הרביעי בטיול, יום שני. ביום זה מתקיימים באמסטרדם שוק בדים ושוק פשפשים אחד ליד השני. התחלנו בשוק הפשפשים, מצאתי משקל מטבח בדיוק כמו שיש לנו בבית. למה לקנות עוד אחד? כי אבא שלי ממש אהב אותו ורצה שניתן לו את שלנו. לא כל כך צילמתי בשוק הפשפשים, אבל בבדים בהחלט צילמתי וגם קניתי. אני יודעת שאלו תמונות שתאהבו, אז הרשיתי לעצמי לפרסם הרבה.

חיפשנו מקום לנוח מהקניות ומצאנו חצר משותפת של בניין מגורים. התיישבנו לנו וכל שכן שעבר בירך אותנו לשלום, כאילו אנחנו מכירים.

החלטנו לחזור לפרוק את הקניות בחדר, ובדרך עצרנו לכמה דקות בכנסיית Westerkerk שליד בית אנה פרנק. בבית אנה פרנק יצא לשנינו לבקר בילדותנו, והתור הארוך לא שיכנע אותנו לחזור על החוויה.

המשכנו לטיול צהריים ב Vondel park, פארק גדול ומקסים בתוך אמסטרדם. הלכנו את כל אורכו ובחזרה, בילינו בו כשלוש שעות.

איזה כיף לאנשים שגרים ממש מול הפארק.

בחלקו הרחוק של הפארק מצאנו מתקן משחקים גדול עם חבלים וגשרים התלויים בין העצים. אחרי שבדקנו שאין ילדים על המתקן, הרשנו לעצמנו לטפס ולשחק.

בסוף נפרדנו מהגן המקסים הזה, עדיין מתגעגעים ומקווים שיום אחד גם לנו יהיה כזה ליד הבית.

בערב זללנו המבורגרים וצ`יפס מעולים ב Burger- bar, פאסט פוד אבל ממש טעים.

את היום החמישי, החלטנו לבלות מחוץ לאמסטרדם. נסענו ברכבת ל Zaanse Schans, מוזיאון פתוח המשחזר כפר הולנדי אופייני לאיזור. אין ספק שזה מקום ממש תיירותי, ולא מומלץ לקנות שם כלום כי הרבה יותר זול באמסטרדם. אבל לטייל זה חינם וגם ממש יפה. ירדנו מהרכבת בעיירה הסמוכה לכפר והתחלנו ללכת לכיוונו. כל האוויר בעיירה הריח כמו ספל שוקו חם ומהביל, ממש להשתגע. ככל שהתקדמנו הריח הלך והתחזק, וחיפשנו את המקור. שלט קטן גילה לנו שבמפעל שלידו אנו צועדים מעבדים פולי קקאו, ויש גם מוזיאון קטן שסגור היום.

חלון של המוזיאון הסגור. למי שלא מכיר ככה נראים פולי קקאו (חומים קטנים) והגדול הוא התרמיל המכיל אותם.

אחרי כ- 10 דקות הליכה מהרכבת מגיעים לכניסה למוזיאון.

נכנסו לבית המשחזר את המכולת הראשונה באיזור, שייכת לרשת הסופרים ההולנדית Albert Heijn. במקום מלא פריטי וינטאג` שהיינו שמחים לאמץ הביתה.

חותמות מיוחדות לגבינה

המשכנו לטייל בין בתי הכפר

הצצנו לתוך טחנת רוח

מיצג הכנת גבינה וחנות גדולה לגבינות. כדאי לקנות באמסטרדם, אבל בהחלט אפשר לטעום!

חנות מזכרות מתוקה

פיקניק צהריים בשמש, התרנגולות המוזרות האלה חמדו את הכריכים שלנו.

תצוגה בנושא הכנת נעליים מעץ, כמובן בליווי חנות נעליים.

התמונה המסורתית, ששום טיול בהולנד לא שלם בלעדיה.

בדרך חזרה הכביש מנסה לגרום לנו להישאר עוד.

אני משכנעת אותו שיש לנו עוד שופינג להספיק היום, אז הוא מתחיל להתקפל.

הרכבת לוקחת אותנו חזרה לאמסטרדם, אבל אנחנו יורדים קצת קודם ב Zaandam. עיירה קטנה עם מרכז קניות נחמד. בין החנויות המומלצות בעיירה Pipoos , חנות יצירה ששמעתי עליה מקרין. Primark, רשת בריטית לביגוד זול לכל המשפחה, ויש באותו רחוב רשתות אירופאיות מוכרות רבות. כל החנויות נמצאות במדרחוב הראשי, רק לרדת מהרכבת וללכת ישר.

חוץ מזה, תראו איזה בניינים מיוחדים יש שם.

חוזרים לרכבת והפעם באמת עד אמסטרדם. פורקים קניות, מתרעננים ויוצאים לאכול. הערב יוצאים למסעדה טובה, Brasserie VLAMING אוכל מצוין, אווירה מיוחדת ושירות מעולה. נהנינו מאוד מהסלמון הנא, הסטייק המדהים שלהם וכמובן עוגת הטופי המפורסמת שלהם. אחרי ארוחה כזאת כדאי ללכת קצת ברגל, עד שהגוף מכריח אותך ללכת לישון.

חשבתי שיספיקו לי שני פוסטים, אבל אני רואה שזה כבר ארוך אז יהיו שלושה.